Dört Dörtlük Oyun
Matematik bilgilerini kullanarak, hızlı karar verme ve sorun çözme becerilerini aktif hale getiren, mantık ve zekâ gelişimini destekleyen, matematik kavramlarını bilmeyi gerektiren bir sayısal zekâ oyunu oluşturmak amacıyla gerçekleştirilen bu projede, yöntem olarak; bölünebilme kuralları, asal ve aralarında asal sayılar üzerinde durulmuştur. Hazırlanan oyunda ilk satır ve sütunlar 1’den 8’e kadar numaralandırılmış ve karelere bölünmüş bir alan üzerinde oynanması uygun bulunmuştur. Oyun pulları olarak 1(BİRMAT) ve 2(İKİSTON) sayıları seçilmiştir. Her oyuncunun 4 adet 1 pulu ve 2 adet 2 pulu bulunmaktadır.1 pulları, satır ve sütunundan oluşan (a,b) gibi aralarında asal olmayan ikilinin bulunduğu kutuya, 2 pulu ise yine aynı yöntemle aralarında asal olan sayı ikilisine ilerleyebilmektedir. Oyunda JİBİR, karşı oyuncunun (4,4) hanesine kendi 1 pulunu koyunca olur ve artık bu pul hem 1 hem 2 gibi hareket edebilir. Son haline getirilen oyun, önce kartondan, sonra tahtadan hazırlanmış, bilgisayarda da oynanabilecek şekilde, bilgisayar programı yapılmıştır.
HİLMİ BUĞRA ERENLER YILMAZ ALPAYDIN ASLI GÜNGÖR